Betrokkenheid creëren: onze sociale mediahandleiding (deel 2)

Met steeds meer manieren om te communiceren, is het belangrijk je op de juiste manier te profileren. Lees meer over betrokkenheid creëren op sociale media in het tweede deel van onze sociale mediahandleiding.

Zet uw zorgen over betrokkenheid creëren op sociale media opzij met deel 2 van onze sociale mediahandleiding.

In deel 1 van onze sociale mediahandleiding bespraken we de basis van het aanmaken van sociale media-accounts en de belangrijkste aspecten die u daarbij in overweging moet nemen. In het tweede deel gaan we iets verder in op tips voor als u eenmaal bezig bent en de klantenaantallen wilt zien groeien en ontwikkelen.

  1. Denk na voor je iets schrijft
  2. Geloofwaardigheid bouw je langzaam op, maar kan je snel verliezen. De online community is terecht kritisch voor informatie die ze voorgeschoteld krijgt en aanvaardt niet zomaar wat van eender wie. U zal volgers geleidelijk aan zien afhaken naarmate ze geconfronteerd worden met oninteressante informatie in hun nieuwsfeed. Het kan u en uw bedrijf schade toebrengen als u zomaar informatie plaatst zonder precies te weten waar het over gaat.

  3. Wees beleefd
  4. Beleefdheid en respect voor de lezer openen alle deuren. Als iemand op straat of op het werk u een compliment geeft, bedankt u die persoon. Online werkt het net zo. Als u mogelijke woordenwisselingen en een slechte reputatie wilt voorkomen, is het verstandig om gewoon eenvoudig 'dank u wel' te zeggen. Nog beter is effectief reageren op opmerkingen die u krijgt, zowel wanneer ze positief zijn als eventueel negatief.

  5. Bouw een relatie op uw publiek
  6. Een succesvolle sociale media strategie bestaat uit het opbouwen van langdurige relaties met dit netwerk. Let op nieuwe gebruikers die mogelijk interessant zijn en wees niet bang om contact te zoeken met hen. Misschien ontstaat er zo wel een relatie die voor beide partijen voordelig uitpakt! Als iemand iets plaatst wat u interessant vindt, laat dat dan weten en kijk wat er gebeurt.

  7. Vergaar kennis
  8. Vergeet niet om uw community ook om advies te vragen over verschillende onderwerpen, en probeer vragen te beantwoorden. Zo stimuleert u discussies onder gebruikers en krijgt u de kans om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en ervan te leren.

  9. Het uiterlijk is alles!
  10. Zorg dat de sociale mediakanalen die u gebruikt er professioneel uitzien, zodat uw bedrijf in het oog springt van potentiële klanten. Mensen letten ook op de kwaliteit en de regelmaat van updates en content voordat ze besluiten om al dan niet met u te communiceren.

  11. Als toemaatje
  12. Voel u niet verplicht om alle 140 tekens op Twitter te gebruiken. Gebruikers willen een bericht vaak retweeten, en dat moet u stimuleren door plaats over te laten om hun tekst toe te voegen aan de tweet. Zelfs het eenvoudig toevoegen van 'retweet' of 'delen' levert al resultaat op.

Lees ook deel 1 van ons artikel over betrokkenheid creëren op sociale media en laat die volgers maar komen!

goudengids.be heeft een breed scala aan advertentie oplossingen ontwikkeld om uw zaak te laten groeien.

Ontdek hoe