Foursquare voor bedrijven: zo gebruikt u sociale media

Lees in onze handleiding alles wat u moet weten om Foursquare zakelijk te gebruiken. Of u nu verschillende filialen hebt of een enkele vestiging: met Foursquare krijgt u meer klanten over de vloer!

Foursquare voor bedrijven: het essentiële platform voor kleine bedrijven en filialen

Het is nog niet zo heel bekend, maar Foursquare is een essentieel sociaal platform voor kleine, lokale bedrijven of grotere bedrijven met meerdere vestigingen. Dit platform heeft 20 miljoen gebruikers en door Foursquare zakelijk te gebruiken bereikt uw bedrijf sneller klanten in de omgeving die mogelijk op zoek zijn naar uw producten of diensten. We kijken tegenwoordig meer op onze telefoons dan op waar we lopen, dus Foursquare heeft dit handig gecombineerd! Zie het als een etalage, direct in de handen van de klant.
Een erg handige functie is het beoordelingssysteem van Foursquare. In tegenstelling tot sites zoals Yelp biedt Foursquare korte, bondige beoordelingen die snel en on-the-go door klanten geschreven en gelezen worden.

Foursquare biedt ook de mogelijkheid om klanten in de buurt spontane aanbiedingen te doen, waarmee klanten die al eerder ingecheckt zijn beloond worden en nieuwe klanten overgehaald worden. Door klanten te helpen het beste uit uw bedrijf te halen, bouwt u zowel volgers als klantengetrouwheid op.

Foursquare zorgt ook voor meer naamsbekendheid omdat het bedrijven promoot met persoonlijke aanbevelingen op maat. Gebruikers van Foursquare zien waar hun vrienden ingecheckt hebben om iets te eten, te winkelen, te sporten en meer, waardoor ze gestimuleerd kunnen worden om na de aanbeveling van een vriend dezelfde locaties te proberen (eerder dan wanneer het door een vreemde wordt aanbevolen op TripAdvisor!). Aanbevelingen van vrienden zijn van grote invloed op de keuze voor een dienst/product, dus dit kan een groot voordeel zijn voor bedrijven.

Tot slot biedt Foursquare ook mogelijkheden voor marktonderzoek. Reacties op speciale aanbiedingen, terugkerende klanten en dagen/uren met de hoogste verkoopcijfers worden allemaal door Foursquare verzameld zodat u die informatie kunt gebruiken om verder te groeien. Doet u bijvoorbeeld vooral goed zaken rond het middaguur? Dan haalt u mogelijk meer nieuwe klanten binnen met een vast lunchmenu of een gratis drankje.

Wilt u deze manier van sociale media ook gebruiken om uit te breiden? Lees dan verder hoe u eenvoudig een zakelijk Foursquare-account aanmaakt.

  1. Ga naar www.foursquare.com (in het Engels) en klik rechts bovenaan op het oranje pictogram 'Sign Up'.
  2. Vul de gevraagde informatie in (e-mailadres, wachtwoord, naam en geboortedatum).
  3. Zoek daarna uw bedrijf op in de database van Foursquare. Gebruik de zoekbalk en klik op 'Claim Venue' als het bedrijf al in de database staat (als dat zo is, kunt u doorgaan met stap 4). Zo niet, klik dan op 'Add Venue'. Als u de basisgegevens hebt ingevuld, klikt u op de locatie en daarna op het pictogram in de oranje banner, rechts bovenaan, met de tekst 'Do you manage this venue? Claim here.'
  4. Als u de locatie hebt 'opgeëist' moet u zakelijke informatie invullen, zoals een postadres voor bevestiging, een zakelijk e-mailadres en of het bedrijf onderdeel is van een keten of slechts één vestiging heeft.
  5. Vergeet ook niet het telefoonnummer in te vullen (geen thuis- of mobiel nummer, tenzij dat het officiële nummer van het bedrijf is). Foursquare zal u namelijk opbellen om het bedrijf te verifiëren. Binnen een paar minuten krijgt u een geautomatiseerd telefoontje met een 4-cijferige code die u in de browser invult in het veld 'Verify'. Na die laatste stap bent u klaar om aan de slag te gaan!
  6. Nu de account geverifieerd is, kunt u een bedrijfspagina aanmaken op www.foursquare.com/create_page (in het Engels). U dient een headerafbeelding en een profielafbeelding te uploaden, en een korte beschrijving van het bedrijf toe te voegen. Hier kunt u de Foursquare-account ook koppelen aan een Facebook- en Twitter-acocunt, en een link naar uw website toevoegen.

Op de website van Foursquare of hun forum vindt u nog veel meer informatie: http://support.foursquare.com/forums (in het Engels).

goudengids.be heeft een breed scala aan advertentie oplossingen ontwikkeld om uw zaak te laten groeien.

Ontdek hoe