De online aanwezigheid van ‘Fox in a box’

Philippe Devos startte zes jaar geleden samen met zijn echtgenote het bedrijf ‘Fox in a box’ op: een culinaire box om te delen met vrienden. Voor hun online programma klopten ze aan bij goudengids.be.

Philippe Devos startte zes jaar geleden samen met zijn echtgenote het bedrijf ‘Fox in a box’ op. Ze hebben allebei een voorliefde voor de Franse en Scandinavische keuken, en houden ervan om vrienden uit te nodigen voor een etentje. Dat bracht hen tot het concept van hun bedrijf: je plaatst een online bestelling en thuis ontvang je alle topingrediënten in één stijlvolle box voor een gezellige kookavond thuis met vrienden. 

Als opstartend bedrijf gingen ze eerst in zee met een externe webmaster en designer, wat een dure aangelegenheid was. Zo kwam ‘Fox in a box’ in contact met goudengids.be, dat een aantrekkelijk pakket aanbood en zorgde voor de beste mix van online aanwezigheid. 

Philippe houdt ervan om zijn site zelf te beheren, de statistieken in de gaten te houden op het Business Center, en geregeld nieuwe foto’s up te loaden. Daarnaast tracht hij, samen met zijn contactpersoon bij goudengids.be, om de website van ‘Fox in a box’ nog verder te finetunen op trefwoorden en regio. Op die manier stijgt de terugvindbaarheid in Google en spreekt de site een breder publiek aan.

5 SEO tips die ‘Fox in a box’ toepaste

  1. Inhoud: De webteksten werden herschreven tot aantrekkelijke content, nog beter op de doelgroep toegespitst. De teksten worden ook continu up-to-date gehouden, zodat bezoekers volledige en correcte informatie terugvinden. 
  2. Trefwoorden: Doorheen de webteksten werden de belangrijkste trefwoorden en locaties geweven, zoals bijvoorbeeld: ‘bruschetta’ en ‘culinaire box’. Op die manier weten zoekmachines perfect wat het bedrijf aanbiedt.
  3. Interne links: Op de website werd ook ‘interlinking’ toegepast. Dat zijn links die intern doorverwijzen naar andere webpagina’s binnen de site. Bezoekers kunnen doorklikken en blijven langer op de website. 
  4. Video & Social Media: ‘Fox in a box’ heeft een levendige Facebook-pagina, met een groot aantal fans. Hierop worden foto’s en video’s gedeeld, een prima manier om ook hoog in de zoekresultatenlijst van Google te verschijnen.
  5. Regelmatig updaten: Bedrijfsleider Philippe Devos probeert zijn site geregeld in vraag te stellen om de inhoud zo steeds te blijven optimaliseren. Hij zorgt ervoor dat er steeds sprake is van ‘fresh content’.