De perfecte tweet creëren

Wat u eigenlijk wilt bereiken zijn retweets. Daardoor wordt de naam van het bedrijf wijd verspreid, omdat bij een retweet alle volgers van de retweeter het bericht ook te zien krijgen.

Als u als klein bedrijf indruk wilt maken op Twitter, zorg dan dat u opvalt bij zoveel mogelijk medegebruikers. Hoe meer u opvalt, hoe meer volgers u zult krijgen. Blijf volhouden want dan gaat het balletje met een beetje geluk vanzelf aan het rollen.
Maar ja, hoe val je op? Ok. Door tweets op te stellen met het doelpubliek en onderstaande vier punten in het achterhoofd, hebt u de meeste kans.

  • Is de tweet interessant? Goede tweets zijn interessant voor de volgers van een Twitter-gebruiker. Vermijd het zo vaak aangehaalde "heb vanochtend een boterham gegeten" en probeer te bedenken of u de tweet zelf interessant zou vinden als u hem bij iemand anders zou lezen.
  • Minder dan 140 tekens Zorg dat u ongeveer 20 reservetekens hebt per tweet. Dat maakt het retweeten veel makkelijker. Want onthoud: hetgeen u eigenlijk wilt bereiken zijn retweets. Daarmee wordt de naam van het bedrijf wijd verspreid. Een retweet betekent dat alle volgers van de retweeter het bericht ook te zien krijgen. En die heeft misschien wel 100, 500 of zelfs 10.000 meer volgers dan uzelf. Hoeveel meer het ook is, het is belangrijk dat dit een andere groep personen is dan de groep die gevormd wordt door uw eigen volgers.
  • Bevat een link U kunt zien hoe goed u het doet door te kijken naar het aantal volgers. Maar dat is bijzeker en vast niet het belangrijkste cijfer. Om te kijken hoe betrokken uw publiek is (hoeveel ze werkelijk geven om wat u zegt), voegt u een link toe aan de tweets. Als u dit inkort met een applicatie van een derde partij, kunt u zien hoeveel personen erop hebben geklikt. Een goed eerste doel is om gemiddeld vijf klikken te krijgen op een link die u post.
  • Nodigt uit om te klikken “Vijf manieren om meer klanten te krijgen”, “Als je van katten houdt, mag je dit niet missen” en “Onthuld: voetballer van het jaar” zijn allen goede manieren om personen aan te moedigen op uw link te klikken. Als u wilt dat personen op uw website terecht komen, probeer dan de techniek om ze een glimp te geven zonder meteen alles te prijs te geven, onder de knie te krijgen. De manier waarop dingen verwoord zijn, hebben veel effect op de doorklikcijfers.


Probeer op Twitter de techniek onder de knie te krijgen om de lezer een glimp te geven zonder meteen alles prijs te geven.