E-mailadressenlijst aankopen voor B2B marketing: do en don’ts

Een e-mailadressenlijst aankopen voor B2B marketing : do en don’ts

Een e-maillijst aankopen… dat doet meteen denken aan spams die miljoenen adressen verkopen (bv. van kaderleden of bedrijfsleiders) die vaak op ongeoorloofde wijze verkregen werden. De uitdaging van een dergelijke aankoop is dat u de kwaliteit van de data moeilijk kunt beoordelen voordat u ze aangekocht heeft. Let erop dat u geen kat in een zak koopt, er zijn heel wat marketeers actief die uw markt onvoldoende kennen. De verkoop van e-mailadressen trekt bovendien fraudeurs aan en vele van hun klanten krijgen daardoor lijsten van lage kwaliteit in handen. Het onderscheid maken tussen een goede en slechte leverancier is geen sinecure. E-maillijsten worden vaak slechts sporadisch gekocht en omdat ze door verschillende groepen worden beheerd, is het voor ondernemingen moeilijk om te achterhalen of ze goede data bevatten of vol fouten staan.

 

Enkele tips:

  1. Werk met verschillende gegevens en bronnen
  2. Omschrijf voor elke marketingactie duidelijk welke gegevens u precies wenst
  3. Centraliseer het beheer van de gegevens
  4. Begin met het aankopen van delen van een lijst, zodat u de deze kan testen en op die manier uw bronnen verfijnen
  5. Maak een reeks ijzersterke e-mailboodschappen aan. Zorg ervoor dat de mail effectief geopend wordt door de klant of prospect
  6. Houd altijd een bewijs van de mailing bij. De wetgeving kan veranderen en problemen met een schending van de privacy staan vast niet op uw agenda

 

 

Als u deze aanbevelingen volgt, hebt u meer kans dat u de juiste leverancier kiest die u gegevens op maat kan aanbieden, zoals Dialog van goudengids.be. Dankzij onze gespecialiseerde diensten en kwalitatieve programma’s kunt u gepersonaliseerde e-mailcampagnes versturen, of doen wij dit voor u. Meer info vindt u op Dialog.