Eén nieuw klantencontact per dag via uw website

Roel Vanhees startte met zijn broer Wim 1,5 jaar geleden een boomverzorgingsbedrijfje. Hij had zijn passie en een heldere website, maar weinig tot geen klanten. Sinds zes maanden krijgt hij per dag gemiddeld één à twee mails of telefoontjes van potentiële klanten uit de omgeving. Wat heeft het verschil gemaakt?

Vanhees BVBA is een jong bedrijf met ambitie, gerund door twee broers. Roel Vanhees genoot een technische opleiding in de tuinbouw, zijn broer Wim heeft een diploma grafisch ontwerp. De broers erfden het ondernemersbloed van hun ouders en startten 1,5 jaar geleden hun eigen zaak.

Twee ondernemende broers met groene vingers

De broers specialiseren zich in alles wat boomverzorging omhelst, zoals snoeien en vellen. Verder bieden ze ook volledige tuinaanleg, aanplantingen en bestratingswerken aan.

“Aanvankelijk beperkten we de promotie van onze nieuwe zaak tot flyers en advertenties in lokale bladen. Vooral de advertenties waren zeer duur en leverden onvoldoende op in verhouding tot de investering”, vertellen Roel en Wim. Na enige aarzeling gingen de broers in het najaar van 2013 in zee met goudengids.be.

Aanwezig zijn maar niet gevonden worden op Google

  • Wat werkte niet aan de bestaande site?
    De website was grafisch in orde, maar scoorde niet op Google. De site werd enkel teruggevonden wanneer de gebruiker specifiek zocht op de naam ‘Vanhees’. Het bedrijf verscheen niet in de zoekresultaten op basis van haar activiteiten (‘boomverzorging’, ‘snoeien’, ‘vellen’).
  • Wat werd aangepast / toegevoegd om bezoekers aan te trekken?
    Dankzij de MySite-pagina wordt het bedrijf nu wel teruggevonden op haar activiteiten, in combinatie met de gekozen regio (Schilde, Brasschaat, Schoten). De MySite werd volledig opgebouwd in de kleuren en huisstijl van het bedrijf. En is zo maximaal herkenbaar.
  • Hoe snel leverde de nieuwe aanpak resultaat op?
    Met de gratis vermelding op goudengids.be trok het bedrijf in november 2013 slechts 2 bezoekers. Vanaf december ging de MySite online en in januari 2014 stond de teller al op 129 bezoekers. Bovendien ontvingen de broers in dezelfde periode 59 telefoontjes. Deze waren traceerbaar dankzij de unieke telefoonnummers die op goudengids.be worden gebruikt.
  • Hoe wordt de MySite up-to-date gehouden?
    De zaakvoerder heeft weinig tijd om zijn site zelf te onderhouden. De online marketing experten van goudengids.be doen dit voor hem. Ze zorgen ervoor dat het bedrijf steeds goed vindbaar blijft in de zoekmachines en doen hiervoor tijdig de nodige aanpassingen.

Een volle afsprakenkalender

Vandaag zijn Roel en Wim zeer tevreden: “Het aantal telefoons en offerteaanvragen is opmerkelijk gestegen sinds de samenwerking met goudengids.be. We hebben verschillende vrienden die ook een zaak hebben, aangeraden om contact op te nemen met goudengids.be. Voor ons is het alleszins een schot in de roos. Met gemiddeld één à twee nieuwe klantencontacten per dag is onze werkkalender meer dan gevuld.”

Praktisch