Geef uw domeinnaam concurrentiekracht

Bij elke zoekhandeling neemt uw bedrijfswebsite het op tegen honderden andere websites die dezelfde soort diensten en/of producten aanbieden. De domeinnaam kan hierbij doorslag geven.

Alle ondernemers die aanwezig willen zijn op de markt hebben tegenwoordig een website en alle gebruikers hebben tegenwoordig honderden of zelfs duizenden bedrijven om uit te kiezen in hun regio. De meeste gebruikers zoeken naar uw diensten met zoekmachines op internet, dat wil zeggen dat uw bedrijfssite het in elke zoekhandeling opneemt tegen honderden andere sites die dezelfde soort diensten en/of producten bieden.
Alle ondernemingen worden bij elkaar gezet en gerangschikt in Google, Yahoo, Bing en andere zoekmachines. De concurrentie is dus zwaar, maar toch zijn er manieren om de concurrentiekracht te verhogen.
De content van uw website en de kwaliteit van het design zijn erg belangrijk om ervoor te zorgen dat de site hoog op Google komt te staan, in vergelijking met de concurrentie, maar ook het webadres of de domeinnaam kunnen erg effectief zijn bij het optimaliseren van de site.
Domeinnamen zijn een van de eerste plaatsen waar de zoekmachinecrawlers beginnen met het filteren van de content, dus het is essentieel om hier zoekwoorden in op te nemen. De beste manier om de webadressen van andere bedrijven in dezelfde sector te verslaan is door ervoor te zorgen dat uw webadres zo relevant en mogelijk en optimaal voor zoekmachines is.
Dit betekent dat u ervoor moet zorgen dat uw domeinnaam een service of product bevat dat u verkoopt, evenals de naam van het bedrijf en/of een locatie. Veel bedrijven maken de fout dat ze een korte domeinnaam kopen, met het idee dat deze eenvoudig te onthouden is door gebruikers. Zo'n naam bevat echter geen zoekwoorden! Als u een dienst/product en uw bedrijfsnaam kunt opnemen in de domeinnaam, dan concurreert u meteen goed met de sites van andere bedrijven en wordt u zichtbaarder voor de gebruikers door de rangschikking in de zoekmachines.