Handige tips: Facebook voor bedrijven

Via welk social media kanaal kan je als bedrijf honderden mensen tegelijkertijd bereiken en direct communiceren met je klanten?

Facebook fanpagina voor kleine en middelgrote bedrijven Facebook biedt gebruikers niet alleen de mogelijkheid te connecteren met vrienden, maar ook om hun interesses en passies te delen op fanpagina's. Een Facebook fanpagina opstarten zou wel eens het ticket naar succes kunnen zijn. Dat is niet alleen het geval voor grote bedrijven, ook kleine en middelgrote bedrijven kunnen veel huidige en potentiële klanten bereiken via een fanpagina over hun bedrijf. Hoe bouw je een succesvolle fanpagina rondom je bedrijf/merk? Geen enkel bedrijf wil een Facebook-pagina die een monoloog voert. Een succesvolle fanpagina draait om discussie, commentaar en activiteit. Enkele tips om een levendige fanpagina te creëren: Het bedrijfsgebonden gedeelte: • Plaats een product in de kijker en laat fans hun mening geven over producten • Beantwoord vragen of stel zelf vragen aan je fans: lok interactie • Ontdek de behoeften van je fans en leer hen beter begrijpen • Organiseer een wedstrijd via je fanpagina • Post een video • Post een fotoalbum van je bedrijf / showroom / enkele realisaties • Vraag je fans om foto’s van aangekochte producten / realisaties te posten • Genereer online sales: laat fans doorklikken naar de website van je bedrijf / webshop Het persoonlijke gedeelte: • Wens fans een fijne werkweek of deugddoend weekend toe • Kondig een evenement aan (bv. Batibouw, Designbeurs,…) • Post een groepsfoto van uw medewerkers • Houd de actualiteit in de gaten en post relevante artikels  Wanneer je een mix van beide hanteert zullen fans het gevoel hebben dat je als bedrijf dicht bij hen staat en niet enkel verkoopcijfers in gedachten houdt. Dit maakt hen loyaal aan je bedrijf.