Hoe belangrijk is het om inhoud van een website regelmatig bij te werken?

Bijgewerkte websitecontent draagt bij aan een goede relatie met klanten, en dus klantentrouw. Het verbetert de SEO en stimuleert een vaste verkeersstroom naar de site.

Houd de klant betrokken met toegevoegde waarde

Om prospecten aan te trekken en de huidige klanten te behouden, moeten ze een reden hebben om zich aan uw merk te binden. Daarvoor is een 'sticky' website, waar mensen graag naartoe terugkomen, ideaal. Zo worden er hechte banden en een goede reputatie opgebouwd. De beste manier om dit te doen is door een stroom nieuwe, interessante, betrouwbare en deskundige content te blijven aanvoeren. Als de site inactief overkomt, komen mensen niet terug en dan zijn ze ideaal om door de concurrentie te worden ingepikt.

De Google 'vernieuwingsfactor'

Content leidt zoekmachines naar de site en zorgt voor een goede rankschikking. In 2001 kondigde Google aan dat er voor sommige onderwerpen een zogenaamde vernieuwingsfactor aan het algoritme zou worden toegevoegd, d.w.z. pas opgeladen content wordt als 'relevanter' beoordeeld. Een site met recentere content komt daarmee hoger in de rangschikking. Door de website content regelmatig te updaten, met bijvoorbeeld nieuws uit de sector of evenementen, kunt u hiervan gebruik maken en de SEO verbeteren.

Zoekwoorden na verloop van tijd verfijnen

De site zal de beste SEO-resultaten behalen als u steeds controleert wat wel en wat niet werkt, en aan de hand daarvan verbeteringen aanbrengt. Research naar zoekwoorden is iets waar voortdurend aan gewerkt moet worden. U ontdekt vanzelf wat belangrijk is voor de klanten en welke woorden tot het meeste verkeer van zoekmachines leiden. Door regelmatig nieuwe content toe te voegen kunnen populaire zoekwoorden in de site worden ingeweven zodra u ze ontdekt.

Zorg dat de waarde van de advertentieruimte hoog blijft

Als er advertentieruimte of sponsoring op de website wordt verkocht, is een vaste verkeersstroom van groot belang om te zorgen dat de waarde van die ruimte hoog blijft. Een stagnerende site trekt geen potentiële klanten aan en is dus niet aantrekkelijk voor adverteerders. Dat is een groot probleem als dat de manier is waarop de site wordt bekostigd.