Hoe kan een blog uw bedrijf helpen?

Waarom een blog voor uw KMO overwegen? Het is een fantastisch goedkoop alternatief voor een volledige aanwezigheid op het web.

De cynici onder u denken bij het woord ‘blog’ misschien onmiddellijk aan getergde tieners die uitweiden over hun nieuwste onbeantwoorde liefde, of toetsenbordhelden die wel even uitleggen waarom zij het zoveel beter kunnen dan Marc Wilmots. En dat is eigenlijk ook wel begrijpelijk, want persoonlijke blogs zijn meestal een mengsel van updates over het leven in het algemeen, opinies en onderzoek. Wat u niet moet onderschatten is wat een bedrijfsblog voor uw kleine bedrijf kan betekenen. Bloggen kan en moet een hulpmiddel zijn om met zowel klanten als werknemers te communiceren, kennis en ervaringen uit te wisselen en actuele content aan te bieden. Van daaruit kunt u webverkeer opbouwen en interacties vormen met de sociale mediagemeenschap en klanten. Ten eerste, laat u niet afschrikken door het idee om een bedrijfsblog te starten. Blogsoftware is makkelijk in gebruik en er zijn vele platformen beschikbaar die de blog ofwel kunnen hosten, of u kunnen helpen deze in uw eigen website te verwerken. WordPress biedt beide mogelijkheden en is intuïtief en eenvoudig in het gebruik. Wij hebben ook goede ervaringen met Tumblr en Joomla. En over Blogger en Drupal hebben wij verder goede feedback ontvangen. Wat nu net zo fantastisch is aan bloggingplatformen is dat u met een paar muisklikken content kunt schrijven, links kunt toevoegen naar andere hulpmiddelen en dit in de blog kunt uitbrengen. Waarom een blog voor uw kleine bedrijf overwegen? Het is een fantastisch goedkoop alternatief voor een volledige webaanwezigheid. U hebt misschien geen HTML-ervaring, of geen tijd, geld of zin om een ontwerper of ontwikkelaar in te huren om een volledige website met allerlei toeters en bellen samen te laten stellen voor uw bedrijf. Bloggen is een zeer betaalbare en makkelijke manier om de naam van uw bedrijf op internet te zetten, vooral wanneer u het met andere vormen van sociale media combineert. Bedrijfsbloggen geeft uw kleine bedrijf de kans om uw deskundigheid en kennis te delen met een groter publiek, en aantrekkelijke content te schrijven die klanten aanspreekt. Een bedrijfsblog kan als middelpunt fungeren voor al uw originele content, en een snelle, goedkope, tijdbesparende, moeiteloze en zinvolle verbinding vormen met de sociale mediastroom. Als het u lukt om consequent relevante artikelen van goede kwaliteit te publiceren op de blog, kunt u sociale media gaan gebruiken als platform om de zichtbaarheid van uw bedrijf te verhogen.