Meer 'likes' op Facebook voor uw fanpagina

Houd het niet bij 'Vind ons leuk op Facebook', maar leg uit wat er nu precies uniek is. Spoor bezoekers aan om uw content met anderen te delen en zorg dat uw pagina door nieuwe personen wordt gezien

Het is van essentieel belang dat u aan het aantal 'likes' probeert te doen toenemen zodra u een Facebook-pagina heeft opgezet. De eerste doelstelling is 25 'likes', want dan kan de pagina-URL in elke willekeurige URL worden veranderd. Na de eerste 25 wilt u het aantal 'likes steeds verder laten stijgen en ervoor zorgen dat uw publiek steeds groter en groter wordt.
Hier zijn een paar tips om meer Facebook-'likes' te krijgen.

  • Plaats overal waar dat kan verwijzingen naar uw Facebook-account. Dus ook offline, zoals op visitekaartjes, facturen, gedrukte brochures enz., evenals online, op uw website of op sociale of professionele lijsten. Heb vertrouwen in uw pagina.
  • Wanneer u er personen naartoe stuurt, bedenk dan wat er zo bijzonder of uniek is aan uw pagina en probeer dit over te brengen in uw bericht. Houd het niet bij 'Vind ons leuk op Facebook', maar leg uit wat er nu precies uniek is. Wat kunnen personen daar lezen dat ze niet al op de website zien, bijvoorbeeld? Geef personen een goede reden om naar de Facebook-account te gaan.
  • Post berichten op de Facebook-pagina die interactiviteit en delen aanmoedigen. Als iemand een post op de pagina 'leuk vindt', een opmerking achterlaat of de post deelt, dan komt dat op hun tijdlijn te staan en dat betekent dat hun vrienden dit kunnen zien. Delen is de beste actie vanuit uw oogpunt gezien, omdat de hele update dan in de feed van de gebruiker verschijnt.
  • Maak een landingspagina aan voor uw Facebook-pagina. Dit kan met een applicatie van een derde partij waarmee u persoonlijke tabs kunt maken: voeg er een toe en maak een landingspagina waarop personen worden aangemoedigd om de pagina 'leuk te vinden'. Deze landingspagina kan veranderen zodra iemand de pagina 'leuk vindt'. Dat betekent dat u iets achter de hand kunt houden voor fans en personen een reden kunt geven om op die knop te klikken.
  • Tag andere pagina's, geef commentaar en vind posts op andere pagina's leuk . Als er een pagina is waarvan u denkt dat uw doelgroep er tijd doorbrengt, kijk dan of u een reden kunt vinden om ze te taggen in een van uw updates. Of ga naar die pagina en vind iets, dat zij of hun fans hebben gezegd, leuk. Dit kan uw zichtbaarheid verhogen, maar doe dit alleen als het van toepassing is en toegevoegde waarde biedt.

Natuurlijk is het altijd goed om meer fans aan te trekken, maar vergeet niet dat het totaal aantal likes niet het enige belangrijke is. Als een pagina duizenden fans heeft die eigenlijk niet zo geïnteresseerd zijn in het bedrijf, haken ze al snel af en loopt u het risico dat uw updates niet eens meer in hun newsfeed verschijnen. Het is beter om een kleine groep trouwe aanhangers te hebben dan grote aantallen personen waar u nooit iets van hoort.