Regelmatig updaten van de website verbetert de SEO-resultaten

Een hogere crawlsnelheid betekent dat de website aantrekkelijk is voor Google. Probeer rijke content zo vaak mogelijk bij te werken voor een betere rangschikking.

Hoe 'crawlt' een zoekmachine nu door sites om de nieuwste content te indexeren?

In dit bericht zullen we ons richten op Google, maar dit proces is voor alle zoekmachines hetzelfde. We beginnen met de Googlebot. Dit is de Googlebot! Googlebot is een webcrawler, ook wel 'spider' genoemd. Crawlen is de manier waarop Googlebot nieuwe en bijgewerkte content ontdekt, om die toe te voegen aan de enorme index van Google. In het paneel Webmasterhulpprogramma's vindt u onder Diagnostische gegevens informatie over hoe vaak Google een website crawlt. U krijgt zo een activiteitenrapport van de Googlebot, waarin staat hoeveel pagina's op een dag gecrawld worden en hoe lang er gecrawld wordt. Deze crawlsnelheid varieert van uren tot weken.

Is een hoge crawlsnelheid een garantie voor een goede rangschikking bij Google?

Het antwoord luidt eenduidig 'NEE'. De crawlsnelheid is dus gewoon een factor is in de algemene rangschikkingberekening, maar wel een belangrijke wanneer dit gecombineerd wordt met de kwaliteit van de content. Het grote geheim is dus om rijke content (de belangrijkste factor voor rangschikkingen) te combineren met regelmatige updates. Na verloop van tijd heeft dat invloed op de rangschikking. Klinkt eenvoudig, niet?
De beste visuele weergave die wij tot nu toe hebben gezien om aan te geven welke factoren van invloed zijn op SEO is een periodiek systeem van Search Engine Land: The Periodic Table Of SEO Ranking Factors De beste manier om de webcontent regelmatig bij te werken is door te bloggen. Bekijk hiervoor mijn eerdere blogs. Voor het beste resultaat geeft u de webcrawlers minimaal elke week nieuwe blogcontent. Hoe recenter de content, hoe groter de kans dat personen links naar u plaatsen.
Voor lokale KMO's is dit een mooie kans om in contact te komen met de doelgroep en tegelijkertijd de SEO-resultaten te verbeteren. Blog bijvoorbeeld over wat er in de regio gebeurt, vermeld klanten, geef recensies over een lokaal bedrijf, interview lokale personen en lever een bijdrage aan andere lokale blogs. Als u dat combineert met Twitter levert dat gegarandeerd resultaat op.