Uw webadres gebruiken als marketingmogelijkheid

Bent u bereid het risico te nemen om de website aan bezoekers te presenteren met een onaantrekkelijk webadres? De juiste URL zal een positieve uitwerking hebben op de SEO van de website.

Een erg slimme manier om het webadres of de domeinnaam te bekijken, is om die als 'krantenkop' van de website te zien. We weten allemaal dat de kop van een krant, blog of andere artikelen uitdagend en interessant moet zijn om de lezer aan te trekken. Voor het webadres geldt hetzelfde. Het is in feite de titel van de website en moet aantrekkelijk zijn voor lezers.
U denkt misschien: 'De meeste personen letten niet eens op het webadres. Kan ik mijn creatieve marketing niet beter richten op de oproep tot actie, de content en het design?' Dat is een goed punt. Vergeleken met de webcontent is het webadres zelf minder opvallend en over het algemeen minder belangrijk. Maar dan vergeet u de potentiële bezoekers die u voor het eerst tegenkomen in een willekeurige zoekopdracht in Google. Het adres is vaak het eerste dat de bezoeker ziet. Bent u bereid het risico te nemen om de website te presenteren met een onaantrekkelijk webadres?
Bezoekers zijn vaak drukke mensen. Vaak wordt informatie snel gescand tijdens het werk of andere activiteiten. Ze lezen dan meestal alleen de eerste paar pagina's van een zoekresultaat. Daarom moeten webadressen juist opvallend en geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, zodat ze de potentiële bezoeker van de site meteen aanspreken. Om het webadres als marketingtechniek te gebruiken, kunt u bezoekers aantrekken door een actieve toon te gebruiken (bijvoorbeeld www.klik-voor-korting.be) of aantrekkelijke bewoordingen (bijv. www.klik-voor-ongelooflijke-kortingen.be).