Wat zijn de sleutelwoorden van online marketing?

Hoe sterker de koppen op de website, hoe meer personen de boodschap lezen, hoe meer u bijgevolg verkoopt. Hier is alvast een hint: u hebt ze net gelezen!

Koppen zijn essentieel als u woorden gebruikt om verkoop te stimuleren. Daarmee trekt u namelijk personen aan naar de content, en dan met name potentiële kopers van het product dat u verkoopt. Hoe beter de koppen, hoe meer personen de marketingboodschap lezen en hoe meer u dus verkoopt. Zo simpel (en belangrijk) is dat.
Koppen zijn van essentieel belang in gedrukte advertenties en dat is online niet anders. Het is zelfs een goed idee om te bekijken wat goed werkt in gedrukte advertenties om erachter te komen wat op de website zal aanslaan.
Een goede kop bedenken is niet zo makkelijk. Leer daarom van grote adverteerders in gedrukte media, zij hebben jarenlang bestudeerd wat werkt en wat niet, en konden op die manier hun klanten miljoenen euro's rijker maken. De technologie mag dan anders zijn, het gedrag van mensen verandert veel minder snel. Een kop die mensen in 1927 aanzette om een product te kopen, zou daar vandaag wellicht ook nog in slagen.
Dit bericht was niet bedoeld als les in het schrijven van een goede kop, daar komen we later op terug, maar om u ervan te overtuigen dat een betere kop méér verkoop betekent.