Werkt PPC op Facebook voor B2B?

Facebook is tegenwoordig meer dan alleen sociaal: iedereen gebruikt het. Als uw product alleen voor B2B bestemd is, zou PPC op Facebook kunnen werken?

Facebook een sociaal platform. Daar is geen plek voor saaie formaliteiten in de aard van 'ik ben zo professioneel dat ik dure woorden in mijn advertenties gebruik'. Maar betekent dat nu dat het juist wel, of juist niet werkt voor bedrijven? Wij weten het eerlijk gezegd niet zo zeker, maar wij zouden het zeker proberen.
Facebook heeft (ruw geschat) zo'n 750 miljoen leden. Zit de baas op Facebook? Of als u de baas bent: hebt u een Facebook-profiel? Stel dat u aan telemarketing doet. Zitten de personen die in marketing werken en dergelijke keuzes maken op Facebook? Het antwoord dat wij hier zoeken is natuurlijk 'ja'.
Omdat het een sociaal platform is, zitten ze erop om even wat anders te doen en niet om op advertenties te klikken of aan zo'n dingen te denken. Maar als ze dat wel doen, staat u klaar met een advertentie!
U hebt ook de mogelijkheid om u te richten op personen die aangeven dat ze managers, ondernemers of marketingexecutives zijn. Facebook is niet meer alleen voor jonge studenten maar ook voor collega's, vakgenoten en potentiële klanten.
U moet zorgen dat een advertentie de klant ook echt aanspreekt. Probeer eens een advertentie die begint met een vraag.
Mooie foto. Gericht op mij als manager in die zoekmachine-industrie. Links bouwen kan vervelend werk zijn en het uitbesteden is mogelijk een optie...
Bouw de advertentie op. Hou het loszinnig maar wel semiprofessioneel. Eerste indrukken zijn wel degelijk belangrijk. Gebruik een aantrekkelijke afbeelding en refereer daarnaar met de kop. De advertentie hierboven doet dat perfect. Het is een professionele service, met een stijl en toon die perfect past bij het medium.
Als uw bedrijf locatie gebaseerd is of als u niet te ver wil rijden omdat benzine tegenwoordig bijna net zo duur is als een klomp goud, kunt u locatie targeting toepassen op de advertenties.
Als de link naar een andere locatie dan de site gaat, tag deze dan met de URL-bouwer van Analytics. Bouw deze en richt vervolgens op de relevante doelgroep. De CPC's moeten goedkoper zijn dan AdWords en er moet een voldoende groot volume zijn. Kies de leeftijdsgroep verstandig. Wij voegen persoonlijk advertenties toe voor 20-30 jaar en dan 31+. Voor jongeren krijgen wij vaak veel meer bounces. Daarom is het goed om alle advertenties apart te volgen (knikt met een wijze blik...). Het is heel belangrijk om te weten wat werkt en wat niet.
Het gaat erom dat u het probeert. Zoals de wijze Dr Pepper ooit zei: probeer het, misschien vindt u het wel wat!