Op 16 mei 2020, net na de lockdown door Covid-19, bestelden wij een zetel bij ‘House & Garden’. Bij de bestelling lieten zij ons weten dat er een levertijd was van 10 weken. Wij zouden de zetel dus hebben rond 25 juli. Wij vroegen ook om de zetel aan huis te leveren, wat ons 50 euro zou kosten.
In diezelfde week bestelden wij bij nog drie andere winkels andere meubels. Bij deze winkels was er een levertijd tussen de 8 en 12 weken.
Van de levering en communicatie van de andere winkels waren wij zeer tevreden. Wij werden goed ingelicht en de meubels werden tijdig geleverd. Bij ‘House & Garden’ verliep het alles behalve vlot.
Op 2 juli belden wij hen om te horen of zij al wisten wanneer de zetel ongeveer zou aankomen. Zij lieten ons weten dat de zetel nog niet binnen was en zij dus nog geen datum konden geven.
Op 1 augustus, nadat de 10 weken voorbij waren, namen wij opnieuw telefonisch contact. Zij lieten ons weten dat de zetel op 5 augustus met de vrachtwagen zou vertrekken vanuit Roemenië en het dus nog ongeveer twee weken zou duren.
Nadat wij twee weken later nog steeds niets hebben vernomen van ‘House & Garden’ bellen wij hen nogmaals zelf. Zij delen ons nu mee dat de zetel pas begin september zou toe komen. Het verhaal van het vertrek in Roemenië bleek helemaal niet te kloppen. Ondertussen zijn wij verhuisd en moeten wij ons tevreden stellen met kampeerstoeltjes.
Op 1 september hebben wij nog niets vernomen van ‘House & Garden’. Het is nochtans begin september en wij wachten al 16 weken op onze zetel. Wij hebben dan nogmaals zelf gebeld. Zij delen ons mee dat er iets is fout gelopen en dat er nog zes andere mensen met hetzelfde probleem zitten. Zij kunnen ons niet zeggen wanneer de zetel bij hen zal aankomen. Ondertussen zijn wij het stilletjes aan beu en vragen wij een tegemoetkoming. Zij stellen voor om de levering ter waarde van 50 euro te laten vallen. Wij laten hen weten dat wij dit maar een sobere tegemoetkoming vinden aangezien de hoge waarde van de aankoop. Zij laten ons weten dat zij dit intern zullen bespreken aangezien de medewerker dit niet alleen mag beslissen.
7 september belt uiteindelijk de leverancier ons op. Hij deelt ons mee dat onze bestelling, en die van nog enkele andere mensen, zoek was geraakt. Doordat deze fout laattijdig is ontdekt is de levertijd aanzienlijk lang geworden. Wij hadden nochtans al op 2 juli gebeld om ons te informeren maar toen werd de fout blijkbaar niet gezien. De leverancier kan ons ook geen leveringsdatum geven.
Dezelfde dag belt ‘House & Garden’ ons op om te vragen of hun leverancier heeft gebeld. Zij geven zelf aan dat dit allemaal niet zou mogen gebeurd zijn en dat wij hen moeten blijven bellen om te informeren. Zij geven wel een leveringsdatum, zijnde 16 september. Zij vragen om enkele dagen later terug te bellen.
Enkele dagen later bellen wij opnieuw maar tevergeefs. Er is nog steeds geen nieuws over een eventuele leveringsdatum en ook over de tegemoetkoming kunnen zij ons nog niets zeggen.
Op 17 september krijgen wij eindelijk het nieuws dat onze zetel op 22 september, 18 weken na de bestelling, naar ons thuis zal gebracht worden. Deze keer blijkt hun verhaal wel te kloppen. Een vriendelijke man komt onze zetel die dag leveren. Wij betalen de rest van het bedrag. De 50 euro leveringskosten moeten wij niet betalen.
Na de levering vernemen wij niets meer van ‘House & Garden’ Omdat wij niets meer hebben vernomen van een bijkomende tegemoetkoming nemen wij op 28 september telefonisch contact op om hierachter te informeren. Zij delen ons mee dat het bij die 50 euro zal blijven.
Wij vonden het teleurstellend hoe alles is verlopen. Wij vernamen gewoon niets van ‘House & Garden’. Wij moesten iedere keer zelf bellen om iets te weten te komen. Het kan altijd gebeuren dat er iets fout loopt maar dan vinden wij het een teken van respect dat je de klant hiervan zelf op de hoogte brengt in plaats van te wachten tot de klant zelf eens belt.
De stijl van de meubelen die ‘House & Garden’ verkoopt is helemaal ons ding. Zij hebben nog verschillende zaken die wij wel willen kopen maar omwille van onze ervaringen zijn wij niet geneigd om nog iets bij hen aan te kopen. Wij zijn tevreden over onze zetel maar helemaal niet tevreden over de service. Wij raden een aankoop bij ‘House & Garden’ niet af maar wees gewaarschuwd voor de service die je er bij kan verwachten