Uit onze ervaringen met lock-it moeten we helaas ondervinden dat we niet mogen vertrouwen op hun uitgevoerde herstelwerken en we na 6 maanden door hun fout uit onze eigen huis waren buiten gesloten zonder dat ze ons nog verder geholpen heeft.
Hoe we tot dit punt gekomen zijn is als volgt:
In mei 2017 stelde we vast dat onze voordeur moeilijkheden kende met openen en sluiten
(haperingen), maar dat de deur wel nog functioneel was (de deur werkte nog). Hierbij namen we preventief contact met slotenmakersbedrijf Lock-it om te voorkomen dat we met een probleem zouden komen.
Na afspraak kon een week later een medewerker langs komen voor nazicht van onze deur. Bij nazicht door de slotenmaker zou het probleem louter liggen aan een slecht functionerende cilinderslot. Deze werd uit de nog werkende deur verwijderd en vervangen door een nieuw cilinderslot. Maar na installatie van dit nieuw cilinderslot kwam onmiddellijk een probleem naar boven waar de deur niet meer kon geopend worden.
Hierbij moest de deur open geforceerd worden om deze terug te kunnen openen. Oplossing van het probleem? Wel dit door louter het (voor heen niet aangepast) deurscharnieren te verhangen. Na enkele pogingen kon men inderdaad de deur terug laten werken, maar naar oorzaak van het probleem (het haperen van het slot en deur) is niet meer gezocht. Hierbij werd ons verzekerd dat de deur en slot volledig in orde zijn en we geen problemen meer moeten verwachten (een garantie van een 1 jaar is ons beloofd).
Hierbij rekende ze de 'interventie' een verplaatsingskost aan van 75€ terwijl we een afspraak gemaakt hebben en we slechts op een goede 5km afstand liggen. Verder werden de werken aan de deur: afregelen deur + sluitwerk gefactureerd.
Ik begrijp hierbij ten volste dat men voor goed vakmanschap betaalt, maar hierbij verwacht ik ook dat de uitgevoerde werken met voldoende zorg en aandacht herstellingen uitvoert.
Nu een 6maand later moest ik bij thuiskomst vaststellen
dat ik onze voordeur niet meer kon openen en dat hetzelfde probleem welk voorkwam bij de slotenmaker nu mij overkwam. Na meerdere pogingen om te openen (een goed uurtje), nam ik contact op lock-it om het probleem te melden.
Hierbij krijg ik te horen dat het probleem niet aan hun herstelling kon liggen en dat we bovendien niet direct een interventie mochten verwachten. Na aandringen vernam ik dat ik tot 3uren
diende te wachten op een mogelijk interventie door één van hun
medewerkers (6keer langer dus dan de beloofde 30min zoals aangekondigd op hun website).
Op dit punt stond ik door het slechte weer (hevige regen) volledig door en door nat in de koude.
Toen ik vroeg of ze ons niet kon verwijzen naar een andere slotenmaker die kon invallen werd me meegedeeld dat we moesten wachten en naar een onderkomen diende te zoeken waar we moesten wachten. Na drie uur was er echter nog steeds niemand komen opdagen, ook de dag erna niet.
Na interventie van een andere slotenmaker kregen we te horen dat het sluitwerk van de voordeur een ernstig gebrek vertoonde. Het is naar hun deskundig inzicht dat het verhangen van de deur slechts een tijdelijke oplossing kon bieden en men het gebrek van het slot bij installatie van het cilinderslot kon veroorzaakt hebben.
De dag hierna nemen we terug contact met Lock-it om dan terug te horen dat ze niet de nodige herstellingen wil uitvoeren en dat men zich niet verantwoordelijk voelden om een oplossing aan te bieden voor het probleem.
We voelen ons afgezet door lock-it.
We vertrouwde op hun vakmanschap om juist een probleem te vermijden met de voordeur, waar we preventief hun als professional contacteren.
Dan gebeurt juist het gene waarvoor we vreesde en dit door hun gebrekkige herstelling/nazicht.
Het is enorm jammer dat men niet de nodige nazicht uitvoert van het slot/deur en men louter beperkt tot het vervangen van een cilinderslot en een 'quick fix' oplossing als er een probleem opduikt na hun werken.
Ik twijfel niet dat men een deur kan open krijgen, maar een s