Bijna 10 jaar klant geweest bij deze vishandel, tot ik laatst 2 kg kabeljauwfilet kocht, 4 kg pladijsfilet, 1 kg kabeljauwhaasje en 300 gram vissalade. Thuis gekomen merkte ik bij het verdelen in porties van de vis, dat in de kabeljauwfilets nog een massa graten waren, ttz, verschillende filets die over de hele lengte van de filet nog over al hun graten beschikte, wat me ten zeerste verwonderde daar ik hierover in die tien jaar nooit te klagen had. Maar kom, mijn eerste gedachte was..goed voor 1 keer. Tot ik een dag later vissalade uitsmeerde op mijn boterham en daar een kanjer van een graat in aantrof. Hierop besliste ik dan toch maar om te bellen om dit te melden. Ik werd doorverbonden met de zgz verantwoordelijke van de fileerders die beweerde dat hij al zeven jaar fileerde en dat in elke kabeljauwfilet graten zitten, en als ik kabeljauw wilde eten zonder graten ik dan maar kabeljauwhaasje moet kopen. Als ik dan verwees naar de vissalade en de kanjer van een graat die erin was, kreeg ik hetzelfde liedje te horen...als ik vissalade wilde eten zonder graten moest ik maar tonijnsalade kopen. De dag erna kwam er nog een kanjer van een graat uit die salade die de vorige graat overtrof in breedte. Als zoiets ongemerkt in je keel terecht komt in een verkeerde positie komt dat niet goed. Hoe dan ook, het antwoord van de zgz fileerder was op z'n minst onbeschoft, en geïrriteerd legde de bekwame fileerder de hoorn neer. Hierop besliste ik een brief naar het bedrijf te sturen met bovenstaande uitleg en vergezeld van de tweede graat gekleefd aan de brief als voorbeeld van wat in hun vissalade te vinden is. Dit in de mening dat de verantwoordelijken niet wisten wat er in hun werkplaats gebeurt. Maar ook zij vonden het waarschijnlijk de meest normale zaak om filets en salades te leveren vol graten. Na tien jaar.....dag Albert welkom Birger. Misschien toch eens een cursus klantvriendelijkheid volgen en een bekwaam fileerder aanwerven die weet wat een filet is!