Toen ik diverse jaren geleden mijn nieuwe woning bouwde deed ik beroep op de firma de Moerloose. Reden: de zaakvoerders meneer en mevrouw beloofden me de beste na-service in de buurt. Toen ik de eerste maal op hun diensten beroep wou doen voor het reinigen van mijn ketel kreeg ik te horen dat het niet echt pastte. Ze zouden me na het zomerverlof contacteren. Ubraadt het al niemand gehoord. Ik wachtte om hen zelf nogmaals te contacteren. Helaas te lang, want ergens in november stond mijn stookplaats in de rook. Voor hetzelfde geld was ik er niet meer. Het was zondag, niemand die de tel.opnam. Ik trok er dan maar persoonlijk naartoe. Toen ik ze aan hun beloften herinnerde werk ik gewoonweg uitgescholden. Niets van die service dus. Daarna niets dan miserie om bij een andere installalateur na-service te krijgen omdat de installatie door hun toedoen niet geplaatst werd. Besluit: installeren doen ze snel (dat verdient goed), na-service bieden is in de verwarmingswereld iets waar ze een broertje aan dood hebben. Ik heb inmiddels het gevoel dat er veel bedrijven zoals dit zijn. Ik deed recent de test en schreef diverse bedrijven aan voor de montage van een compleet nieuwe installatie. Waarde, bijna 6000€ en stelde daarbij de vraag of het mogelijk Was om me op papier een na-service te verzekeren. Niemand durfde het aan. Later belde ik een paar van hen op. Ik verwees niet naar dit eerder schriftelijk verzoek. En je raad het, het duurde niet zo lang of ze stonden bij mij om een offerte te maken...